Proslavili smo prvi rođendan našeg vrtića „KADUJICA“. Tom prilikom smo organizirali izložbu dječjih radova koji su nastali u proteklom razdoblju, a koje su djeca zajedno s odgojiteljima radila kroz razne teme i projekte. Suvremene znanstvene spoznaje o načinima učenja djece predškolske dobi ističu važnost aktivnosti djeteta i njegovoj interakciji s okolinom. Naglasak nije na sadržajima učenja, oni nisu strogo propisani već se poučavanje zamjenjuje aktivnim djelovanjem, neposrednim stjecanjem iskustva. Sudjelovanje djece u projektima djeci daje mogućnost različitih izbora aktivnosti, samoorganizaciju vlastitih aktivnosti, slobodu istraživanja i stjecanja različitog znanja. Sudjelujući u projektu djeca razvijaju socijalne odnose koji su rezultat raznovrsnih međusobnih interakcija u izravnoj međusobnoj komunikaciji, kao i logičko iskustvo u zajedništvu s drugom djecom.
U našem vrtiću su organizirana tri vrtićka (dva cjelodnevna i jedan poludnevni program) i jedan jaslički program za djecu od navršene jedne do tri godine života. Odgojiteljice su svaka za svoju odgojnu skupinu na našoj izložbi prikazale svoje aktivnosti i rad s djecom:
10-satni cjelodnevni vrtićki program odgojiteljica Sande Rožić i Jolande Prga PČELICE– u ovom programu djeca su kroz različite sadržaje i mnoštvo raznovrsnih aktivnosti sudjelovala u projektu Okruk selo na malom brdašcu. Šetajući mjestom djeca su se upoznavala sa starim selom i karakterističnim starim dalmatinskim kućama, uočavala su gradnju tog vremena. U vrtiću smo učili stare riječi i izraze (balatura, ponistra, suhozid, šumpreš, gustirna, mažinin, kariola...). Izrađen je plakat starih riječi. Odgojiteljice su nabavile staru okrušku nošnju koju su djeca promatrala i izrađivala od kolaža. Za vrijeme projekta prikupljale su se stare fotografije Okruga tako da su djeca mogla uspoređivati kako je nekad izgledalo njihovo mjesto, a kako izgleda danas.
Posebno su zanimljive izjave djece na pitanje odgojiteljica „Što znamo o našem mjestu“?
Marija Lea: Moje mjesto se zove Okrug Gornji, Kralja Tomislava 9 je ulica u kojoj ja živim.
Toni: Okrug je selo i nalazi se na otoku Čiovu.
Jakov: Okrug se nalazi pored Trogira i grad je puno veći od sela.
Na pitanje odgojitelja „Kakav je Okrug“ djeca odgovaraju:
Marjeta: Moj Okrug je lijep.
Na pitanje odgojitelja ima li Okrug koju znamenitost djeca odgovaraju:
Marjeta: Da, ima crkva sv. Karla.
Toni: Stare crkve su od kamena. Nova crkva se zove crkva di se ide na misu. U crkvi radi pop. Pop radi molitvu i blagoslivlja.
Jakov: Okrug ima i Općinu. Tamo radi moja mama.
Marjeta: i moja mama radi u Općini.
U šetnji Okrugom, prolazeći pored župnog ureda djevojčica Marjeta izjavljuje „Teto, to ti je kuća od krstitelja“!
Učeći o tradiciji i kulturi našeg malog mjesta razvijamo i njegujemo ljubav za kulturnu baštinu i identitet djeteta.
10-satni cjelodnevni vrtićki program odgojiteljica Antonije Miše i Smiljane Drnasin LEPTIRIĆ– u ovoj odgojnoj skupini djeca su sudjelovala u projektu Dinosauri za koji su pokazali izniman interes. U skupini je organiziran park dinosaura u koji su se djeca samostalno uključivala i aktivno igrala ponuđenim materijalima. Tu su se stvarale i dramatizirale maštovite priče o dinosaurima. Kroz mnoštvo različitih aktivnosti djece i odgojitelja djeca su učila o svijetu dinosaura: u istraživačkim aktivnostima djeca su stekla spoznaje o vulkanima i lavi kroz pokus, istraživali su i „kopali“ kosti i tražili „ostatke dinosaura.“ Izrađivali su fosilne ostatke od glinamola radeći otiske dinosaura, slagali su kosture od različitih materijala (tuljci, tjestenina, štapići...). Kroz niz likovnih aktivnosti različitim tehnikama su oslikavali dinosaure, kaširali stopala i jaja dinosaura. Provodili smo različite tjelesne aktivnosti oponašajući pokrete i hod dinosaura. Tokom projekta zajedno s djecom odgojiteljice su izrađivale didaktičke igre kojima se poticao razvoj predčitalačkih i predmatematičkih vještina (puzzle dinosaura). Djeca su naučila mnogo novih pojmova kao što su tiranosaur, brontosaur, stegosaur, fosili, fosilni ostaci, palaentolog, arheolog... U okviru projekta posjetili smo Prirodoslovni muzej u Splitu gdje je bila organizirana radionica za djecu pod stručnim vodstvom stručne osobe gdje su djeca imala priliku postavljati pitanja vezano za temu dinosaura.
6-satni poludnevni vrtićki program odgojiteljice Marine Lučić ZVJEZDICE– djeca su sudjelovala u mnoštvu različitih aktivnosti gdje su svoju kreativnost izražavali crtanjem, slikanjem, bojanjem, modeliranjem, pri čemu su razvijala finu motoriku ruke, šake i prstiju. Izborom ovih aktivnosti odgojiteljica je poticala razvoj likovnog senzibiliteta za različita likovna područja, sredstva i materijale, te savladavanje različitih likovnih tehnika. Zajedno s drugom vrtićkom skupinom djeca su nedavno posjetila Prirodoslovni muzej u Splitu gdje je za djecu bila organizirana radionica uz stručno vođenje.
10-satni jaslički program odgojiteljica Marine Rožić i Tonie Zrilić BAMBI – ovaj program pohađaju najmlađa djeca. Oni su bili aktivni u projektu „Boje“ gdje su kroz mnogo veselih i raznolikih aktivnosti učili boje – crvenu, plavu, zelenu, žutu, bijelu i crnu. Kroz igru i male eksperimente miješanja različitih boja, slikanja temperama, vodenim bojama, otiskivanjem dlanova, slikanjem prstićima, obojanim ledom, pjenom za brijanje uz pomoć autića, kista i spužvice...sortiranja predmeta po boji, izrada i igra s kockama u različitim bojama, hodanja i skakanja po oslikanim linijama u boji, učili smo boje. Boje su se uočavale svugdje oko nas – u vrtiću, u dvorištu i u šetnji.
Dan vrtića proveli smo uz glazbu, ples, pjevanje, igranje, u veselju. Častili smo se kolačićima i drugim slatkišima koje su za ovu prigodu pripremile naše vrijedne kuharice.
Posjetitelji naše izložbe izrazili su svoje veliko zadovoljstvo i pohvalili rad djece i svih radnika vrtića.